De helft zit erop.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu De helft zit erop.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu

De helft zit erop..

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 Maart 2010 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

Ondertussen is het 3 weken geleden sinds mijn laatste blog.. Geen klachten gehad, dus jullie hebben het vast niet gemist! :P

Oké, eens even kijken wat ik nog niet heb verteld.. Goed, ik begin bij zaterdag 20 februari.
Die dag zijn Thom, Marlous en ik naar Burleigh Heads gegaan, een strand op ongeveer een uurtje rijden vanuit Brisbane. Daar zouden die dag surfwedstrijden worden gehouden :) Dat had ik nog nooit gezien, dus zou best interessant kunnen zijn.. En dat was het ook zeker! Super gaaf wat die surf dudes met een board kunnen! :D Hopelijk kan ik de foto's nog even bij Thom verkrijgen, want hij heeft echt hele mooie close-ups kunnen maken!
Die dag was echt super cool, maar na een tijdje zijn we toch maar gewoon op het strand gaan liggen en natuurlijk ook nog even de oceaan in gegaan :D
Op de terugweg in de auto hebben we Corinde even gebeld, een collegaatje die in Nieuw Zeeland zit en op die dag jarig was. Erg leuk hoe blij ze was met ons telefoontje ;)

Oké, de zondag.. Eerst lekker uitslapen, dat is toch 1 keer in de week zeker wel nodig :P 's Middags wilde ik graag naar de Glasshouse Mountains gaan. Je weet wel, die ene berg/rots waar ik eerder over had verteld.. Samen met Nicole ben ik in de auto gestapt en zijn we de Glasshouse Mountains gaan bekijken. Eerst naar een scenic lookout, vanuit waar je echt veel verschillende bergtoppen kon zien. Daarna zijn we gewoon gaan rondrijden, tussen die bergen door. Langs verschillende wegen stonden bordjes met "wildlife next 3 km" of "koala.. I live here too". Juist díe wegen waren dan ook interessant, daar zou je nog eens wat kunnen zien. We gingen dan ook van verharde wegen naar smallere gravel weggetjes.. Lekker avontuurlijk allemaal, maar helaas niet 1 wilde kangoeroe of koala gezien :( Maar het rondrijden was ook gaaf hoor! Moest meteen aan pap en mam denken, die zouden daar ook echt van hebben genoten :)

Helaas was met deze gebeurtenissen weer een weekend snel voorbij :( Tijd om te gaan werken.. Deze week zou ik hulp krijgen van een collega uit Melbourne, om sneller vooruit te komen (ivm een deadline in het verschiet die ik anders never zou gaan halen). Was erg gezellig en we hebben hard gewerkt! Over een paar weken ga ik haar waarschijnlijk in Melbourne bezoeken, voor een weekendje stad verkennen op een ándere manier (niet puur toeristisch, maar nu met een local).

De week ging gelukkig vrij snel en op vrijdagavond zat ik in het vliegtuig naar Sydney. Ik zou het laatste weekend van februari in Sydney doorbrengen, bij 4 collega's, ivm Mardi Gras. Super leuke sfeer, lekker open-minded. Dat zag ik wel zitten! En de Gay Pride vorig jaar in Amsterdam was zo leuk geweest dat ik dat wel eens in Sydney wilde meemaken :)
Adrian en David hebben Nicole en mij opgehaald van het vliegveld in Sydney. Heel relaxed :D Meteen daarna mocht ík gaan kaartlezen.. David kon het namelijk niet en Adrian en David waren de weg naar de snelweg een beetje kwijt.. Resultaat was dat we dus midden door de stad moesten :P Maar goed, scheelt dat deze vrouw (ik dus) wél kaart kan lezen :P Dus goed aangekomen bij het appartement van de mannen. Daar even onze spullen gedropt en gekletst en toen nog even bij Marc en Jorg langs gegaan. Die zaten in hetzelfde complex, maar een aantal verdiepingen lager. Die 2 hadden onze "invasie" niet verwacht, maar het was wel erg gezellig. Sowieso leuk om iedereen weer even "face-2-face" te kunnen spreken :)
Zaterdag hebben we eerst uitgeslapen. Daarna hebben David en ik even boodschappen gedaan, want 's middags zouden we naar het strand gaan. Helaas ging Marc uiteindelijk niet mee, dus dan maar de andere 3 mannen + Nicole + ik. Heerlijk relaxed middagje op het strand, niet zo'n fikkende zon als in Brisbane, maar wel nog steeds lekker warm. Dus voor het eerst ben ik dit weekend eens níet verbrand op het strand! :P :D
's Avonds was het dan tijd voor de Mardi Gras Parade. Nicole had met anderen afgesproken, dus ik ging met de 4 mannen op stap. Twee uur lang naar de Parade staan kijken en helaas had ik iets te hoge verwachtingen. Amsterdam is toch écht leuker.. Het grootste verschil is dat het in Amsterdam veel meer draait om het uitdossen, echt de travestieten en transseksuelen. Dat blijven toch de leukste figuren om te zien :P In Sydney waren deze mensen er ook bij, maar in veel kleinere getalen. Hier waren het vooral groepen mensen die hetzelfde waren gekleed en zwaaiend voorbij liepen terwijl ze "Happy Mardi Gras" riepen.. Ook leuk, maar toch niet écht :P
Na de Parade zijn we met de meute meegelopen en uiteindelijk in een bar/nachtclub beland. Erg gezellig, wel warm, maar gelukkig hadden ze bier :P Ik voelde me wel een alcoholist hoor, die mannen dronken echt niet door.. 2 biertjes en toen was het op :S Maar oké, ik heb dus ook niet zoveel gedronken.. Het was makkelijk om contact te leggen, een beetje net als met de carnaval in Nederland ;) Helaas waren de mannen het rond een uur of 2 alweer zat, dus de avond liep vrij vroeg af.

Zondag zijn David en ik Sydney in gegaan. Aangezien het toch wel veel regende, zijn we niet veel buiten gaan rondlopen. In plaats daarvan stelde David voor om naar Sydney Aquarium te gaan, een soort SeaWorld. En gaaf dat het was! Echt hele mooie beestjes gezien! :D We hebben er uuuuuuuuren rondgelopen. Helaas waren halverwege de batterijen van mijn fototoestel leeg, maar dat mocht de pret niet drukken ;)
Nadat we tegen half 9 toch maar het Aquarium verlieten, hebben we nog even ergens iets gegeten en toen stelde David voor om naar een salsa bar te gaan. Hij was dat al die tijd al van plan geweest, maar ik wist nog van niks :P Was overigens wel echt een leuke avond! Erg druk, veel dansende mensen en wederom kon je heel makkelijk contact leggen met anderen. Maar aangezien ik nóg over 1 week te vertellen heb, laat ik dát nu maar even achterwege.

De maandag (1 maart) was ik ook nog in Sydney. Mijn plan was om die dag de stad in te gaan, om nog even wat toeristische plaatjes te schieten. Maar helaas... het weer werkte niet mee.. Het heeft serieus de hele dag aan 1 stuk door geregend :S Dus ik had maar besloten om zoveel mogelijk binnen te blijven. Aangezien het maandag was, moest ik eigenlijk tóch werken, dus dat heb ik dan ook maar gedaan (niet van harte, maar toch :P) Wel heb ik tussendoor nog even geregeld dat we 's avonds met zijn allen nog zouden gaan eten. De mannen waren daar gelukkig ook wel voor in, dus uiteindelijk zijn we met zijn zessen bij een Japans restaurant gaan eten. Wel een uitdaging, met stokjes eten, maar het gaat me steeds beter af :P
Na het eten zat helaas het "Sydney-avontuur" er weer op. Adrian en David hebben Nicole en mij weer naar het vliegveld gebracht en rond half 12 waren we thuis.

De volgende dag weer gewoon werken, dus dat was met een lekker brak gevoel ;) En die avond zou ik gaan uit eten met een collegaatje, voor haar verjaardag. We waren uiteindelijk met een man of 10, dus was wel erg gezellig! Helaas werd het wel wéér laat, dus was ik nóg vermoeider toen ik een dag later weer naar het werk mocht.. Die woensdagavond was het dan ook wel tijd om weer eens naar de sportschool te gaan (was al een week geleden). Ook op donderdagavond ben ik gaan sporten, het was echt weer nodig..
Op vrijdagmiddag kwam ik erbij uit dat ik toch nog steeds wel moe was, zelfs zo moe dat ik om 5 uur in bed ben gaan liggen. Ja, schandalig, doe ik normaal gesproken ook nóóit! Maar het was wel even lekker :P Daarna even lekker pannekoeken gebakken en genoten van een echte vrouwenfilm (The Wedding Planner). Heerlijk ontspannen avondje dus :)

Ook zaterdagochtend heb ik weer heerlijk uitgeslapen. 's Middags zijn Marlous, Thom en ik in de auto gestapt, om naar Mount Coottha look-out te gaan. Vanuit daar zou je prachtig uitzicht moeten hebben over de stad. Dat was ook zo, alleen was de hele stad gehuld in nevel.. dit in verband met regen. Ja, het was weer zo ver. Het had ook wel iets mysterieus zo, alleen word je er zo nat van :P Na even rondgekeken te hebben zijn we dan ook weer de auto in gestapt en zijn we verder gereden. Een stukje verderop zou een mooi National Park zitten, waar we wel konden gaan wandelen. Maar helaas, die regen hield maar niet op. We hebben wel een stuk door de bergen getoerd en zijn onderweg bij een wine-tasting uitgekomen. Dat was wel even interessant natuurlijk :P Heel aparte wijn die ze daar hadden, vooral gericht op zo hoog mogelijk gehalte aan antioxidanten, want dat zou gezonder zijn! De smaken waren echt heel uniek, niet allemaal even lekker, maar wel bijzonder om te proeven :D

En vandaag, zondag, heb ik weer eerst uitgeslapen. Deze dag wilde ik toch wel graag eens een dagje gewoon thuis blijven. Eigenlijk moet ik ook nodig naar de kapper, maar dat is er niet van gekomen. Dat moet dan van de week maar een keer..
Eigenlijk heb ik vandaag gewoon een lekker ontspannen dagje, om even wat dingen op orde te brengen. En eindelijk mijn blog weer eens bij te werken ;)

Zo, nu zijn jullie weer bij van de laatste 3 weken. Ik zal straks even een selectie maken uit de foto's en er dan een paar bij dit bericht plaatsen. Op mijn space zal ik later weer een uitgebreider foto overzicht zetten (http://tazzuitbree.spaces.live.com)

Na zo'n lang bericht verwacht ik natuurlijk wel ook reacties van jullie kant ;)

Groetjes,
Tessa

PS: Waarschijnlijk kom ik een weekje eerder terug, dus vertrek dan op 23 april. Dan ben ik dus over minder dan 50 dagen al terug!

  • 07 Maart 2010 - 10:17

    Quokka:

    he skip, wat heb je toch altijd veel te vertellen. Ben dan ook reuze benieuwd naar alle foto's. Zal nog een klus worden om hier wat van uit te zoeken en af te laten drukken. Maar als je dat niet doet, krijg je je foto-album nooooooiiiiiit vol. Ja, ja, de helft zit er echt al op.
    Voor je het weet, ben je terug in Nederland. Wij kijken ernaar uit, want dan is hier de winter zeer waarschijnlijk ook echt voorbij. WE WILLEN LENTE.

  • 08 Maart 2010 - 14:47

    Bussie:

    Altijd leuk om weer eens van je te horen. heb er ook de tijd voor om dat allemaal te lezen dus dat scheelt.
    Hoezo een weekje eerder terug ?????
    groetjes en tot blogs

  • 09 Maart 2010 - 14:25

    Wendy:

    Ha tessa,
    mak niks desse effe genne tied heis. Natuurlijk misse weej dien verhulkes wal. We kieke den ok oet noa wir ein niej. Geweldig wasse doa allemoal meimaks. Geniet der mar van. Zon kans kriesse meistal maar eine kier.

    Wies gauw. die van nr. 6

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Tessa

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 8127

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 24 April 2010

Business in Brisbane

Landen bezocht: