Meet the locals.... finally! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu Meet the locals.... finally! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu

Meet the locals.... finally!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Februari 2010 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Deze keer duurde het iets langer, vanwege mijn drukke schema. Maar ik zal jullie uitgebreid vertellen wat ik de afgelopen week weer heb uitgespookt ;)

Vorige week zaterdag heb ik toch nog lekker kunnen genieten. Er werd veel bewolking en regen voorspeld, maar het viel mee.. Ik ben naar New Farm Park gewandeld. Dat is weer een ander stukje van Brisbane, waar ik nog niet geweest was. En iedereen had die zaterdag een beetje eigen plannen.. dus dit was een "Tessa-dag" voor mij :P Ik had van een collega gehoord dat New Farm Park aan te raden was, dus ik heb mijn tas gepakt met een fles drinken, wat eten en mijn fototoestel. Met een muziekje op ben ik toen aan de wandel gegaan, lekker de toerist uithangen :D Deze week heb ik dan ook wél foto's die ik bij dit bericht kan plaatsen.. Ik was in ieder geval die dag heerlijk ontspannen en vond het eigenlijk wel lekker om een dagje mijn eigen gang te gaan.
's Avonds ben ik samen met Marlous naar The Valley gegaan voor een drankje. Daar hebben we contact gelegd met 2 locals. Eindelijk! :D Het was erg gezellig om met deze 2 mannen te praten, dus toen Marlous besloot om naar huis te gaan, besloot ik nog even te blijven hangen. Het bleef erg gezellig, dus dat "even" werd uiteindelijk een paar uur :$ Later op de avond zijn er nog andere meiden bij komen zitten, dat was ook erg gezellig. Het leuke hier is dat dat soort dingen gewoon kan. We kenden elkaar allemaal niet van tevoren, maar hebben toch een geslaagde avond gehad samen :)
Wie weet komt er nog een vervolg, we hebben in ieder geval gegevens uitgewisseld..

De zondag was veel minder interessant. Die dag heb ik vooral gewoon lekker rustig aan gedaan, relaxed dagje gehad. Uiteraard moest ik eerst uitslapen, na mijn avondje uit :P
Later op de middag ben ik met Nicole en Marlous nog even naar het winkelcentrum gegaan. Ik was toe aan een paar nieuwe sportshirtjes, omdat ik tegenwoordig toch meer tijd in de sportschool doorbreng dan ik eerst had gedacht. Het bevalt me gewoon goed daar! ;)

Maandag begon mijn werkweek weer. Helaas gaan die weekenden toch elke keer weer heel snel voorbij :(
Het werk gaat nu gelukkig wel wat relaxter. Ik heb meer een gevoel dat ik weet waar ik mee bezig ben en de mensen met wie ik samenwerk zijn heel prettig in de omgang. Vanaf deze week moest ik 4 dagen per week naar site, dus dat was wel even wennen. Maar ging lekker, al was ik uiteindelijk wel steeds erg moe.
Daarom ben ik deze week ook weer 3 keer gaan sporten, maandag, dinsdag en donderdag. Het sporten dinsdag was wel grappig, dat was weer een personal training met Kent. Tijdens alle sessies hebben we nog veel gelachen. Deze keer mocht ik boksen.. Kent dacht dat 't wel leuk voor me was om even wat agressie kwijt te kunnen.. Ik moet zeggen dat ik het ook wel leuk vond, maar gewoon voor een keer. En daarna maar weer "gewoon" trainen.

Over de andere weekdagen heb ik niet zoveel te vertellen, behalve de vrijdag. Vrijdagavond zijn Thom, Marlous en ik nog even de stad in gegaan voor een drankje. We zouden eigenlijk nog een aantal collega's treffen, maar op de een of andere manier liepen we die steeds mis. Maar goed, het was even goed gezellig. Thom en ik hebben weer biertjes kunnen drinken en hebben deze keer eens een "jug" besteld (dat is eigenlijk gewoon een grote kan). Daarmee hoefden we niet zo vaak heen en weer te lopen en het bleek dat dit ook nog eens een stuk goedkoper was! (ja, we zijn échte Hollanders :))

Zaterdag moest ik op tijd opstaan, want ik had bedacht dat ik naar Australia Zoo wilde. Dat is de dierentuin van Steve Irwin (die kennen jullie allemaal wel) Marlous en Thom wilden wel mee, Nicole bleef liggen slapen. Dus hup, op tijd die auto in, Tessa achter het stuur. Was even raar, de tweede keer hier dat ik zou rijden, aan de linkerkant van de weg. Maar gelukkig ging het allemaal goed. Geen rare toeren, al had ik bijna 1 stoplicht gemist :P
Ruim een uurtje later kwamen we op onze bestemming aan. De daarop volgende uren hebben we doorgebracht in de dierentuin, vooral kijkend naar de typisch Australische dieren: koala's, kangoeroes, cassowarries, kookaburra's, tasmaanse duivels en dingo's. En aangezien het de dierentuin van Steve Irwin was konden natuurlijk ook de krokodillen niet ontbreken ;) We zijn eerst naar een "wilflife show" geweest. Daarin werden vogels "geshowt" en was er uiteindelijk nog een show met een krokodil die niet nieuw was in de dierentuin. Man, wat daagden ze dat beest uit.. Soms was het ook wel even spannend, omdat die beesten heel snel kunnen zijn. Maar oké, het algehele idee van de show was wel dat het een beetje tegenviel. Gelukkig konden we daarna gewoon zelf gaan rondwandelen. Dat hebben we dan ook lekker gedaan (foto's volgen later op mijn space). En jullie geloven het nooit.. ik ben met een python op de foto gegaan! Dat was toch wel een beetje spannend hoor, volgens Thom stond ik te stuiteren :$ Maar.. het resultaat mag er zijn! Het was echt wel gaaf en ik heb het toch maar mooi even meegemaakt :D
Op de terugweg van Beerwah (waar Australia Zoo lag) naar Brisbane kwamen we langs een kraampje waar ze vers fruit hadden. Even snel omgedraaid en een tussenstop gemaakt. Daar hebben we ook nog even met de eigenaars zitten kletsen. Typisch Australisch, gewoon babbelen en nieuwsgierig naar waar we vandaan kwamen. Ook waren we nog even gestopt om de Glasshouse Mountains op de foto te zetten. Een enorme berg (ziet er meer uit als rots) die gewoon ineens uitsteekt in het landschap. Ik zal een foto bijvoegen, zodat jullie zien wat ik bedoel. Deze Glasshouse Mountains wil ik een andere keer nog wel wat nader bekijken, zag er zo al heel interessant uit :)
Gisteravond zijn Marlous en ik nog naar de film gegaan: Valentine's Day. Een zoetsappige vrouwenfilm, dus ideaal voor een zaterdagavond na zo'n lange dag :D

Vandaag mocht ik wéér vroeg opstaan. Deze keer om naar het strand te gaan. We besloten om naar Surfer's Paradise te gaan, dat zou een erg toeristische plek moeten zijn en die wilden we toch wel een keer gezien hebben. Wederom was Nicole er niet bij, de anderen wel.
Eerlijk gezegd viel Surfer's Paradise me een beetje tegen. Het was wel lekker hoor, wit strand en blauwe zee, aangename temperatuur met veel zon. Maar eigenlijk was het niet heel bijzonder. En helaas was er niet zo heel veel schaduw, dus natuurlijk is Tessa weer verbrand :(
En het werd nog leuker... uiteindelijk was ik het strand een beetje zat en ben ik de stad in gegaan om eens rond te kijken. Marlous en Thom bleven nog even in de zon liggen, we zouden elkaar bij de parkeergarage terug zien. Was ik me toch echt even verdwaald! Ik kon die hele parkeergarage eerst niet meer vinden :S Ondanks dat ik het er een beetje warm van kreeg kon ik nog bedenken dat ik beter dezelfde weg terug kon lopen als waar ik vandaan was gekomen, totdat ik wél een herkenningspunt zag. En gelukkig was dat al vrij snel. Ik was maar 5 minuutjes laat :)
Eenmaal thuis heb ik even het zand en zout van me afgedoucht en nog wat boodschappen gedaan. Daarna zijn we naar Chinatown gelopen, want vandaag werd Chinees Nieuwjaar gevierd. Een drakendans, voorstelling van een Kung Fu school en vele gelukwensen voor het nieuwe jaar. Veel meer was het niet, ik vond het ook niet heel boeiend. Maar ik was het vooral snel moe, omdat het veel te druk was en iedereen langs je rug leek te willen schrapen en tassen in je zij duwen. Lekker ongeduldig figuur als ik dan kan zijn, is de lol er al snel van af. Ah well, het was de eerste keer dat ik een Chinees Nieuwjaar heb meegemaakt (en waarschijnlijk ook de laatste keer), was wel weer iets nieuws :)
En nu, vanavond, zit ik dan hier. Achter mijn laptop, mijn blog bij te werken. En natuurlijk even contact houden met het thuisfront :D
Ik ga het hier weer bij laten, het bericht is lang genoeg geworden en ik ben moe. Ik zal morgen de foto's bij dit bericht plaatsen en ook op mijn space (http://tazzuitbree.spaces.live.com)

Tot de volgende keer!

  • 14 Februari 2010 - 13:03

    Judit:

    Jeeej! Een update! :D Hier ga ik later even fatsoenlijk op reageren, zit nu op mijn werk *sssssttt :P*

  • 18 Februari 2010 - 09:10

    Ex-buuf:

    Hoi Tessa,

    Ik denk dat sportschool Dynamic in Maasbree over een tijdje een nieuw lid kan verwelkomen zo te zien?
    Ik heb toen ik in Maasbree woonde ook intensief gesport, ik probeerde zelfs 6-7x per week te gaan. Voornamelijk krachttraining, bodypump, b-kick (zelfverdediging) en als ontspanning pilates.
    Ik was ook nooit een sporter maar toen ik eenmaal begon kon ik niet meer stoppen!
    Leuke foto's van de Zoo.
    Tja, dan komen wij er maar bekaaid vanaf hier met ons dierenparkje gevuld met 2 honden, 1 haan, 2 kippen en 2 witte geiten, haha.
    Leuk dat je al ingeburgerd raakt daar tussen de locals. Een vriendin van mij heeft een jaar in Australie gewerkt en gewoond, maar dat is al in 1992 of zo geweest. Ik hoop dat je tussendoor nog wat moet werken, anders is het voor ons hier wel helemaal sneu natuurlijk.....
    Hoewel ik ook nog thuis zit hoor. Alles groeit goed en begint behoorlijk in de weg te zitten. Gisteren ben ik weer tante geworden van een nichtje deze keer. Kan ik alvast een beetje voorproeven.
    Heb je de carnaval niet gemist ? Wij zijn dit jaar netjes thuisgebleven omdat ik het niet meer red om lang te staan of te zitten. Volgend jaar maar beter dan.

    Groetjes uit het regenachtige (dat is weer eens wat anders) Meijel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Tessa

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 8127

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 24 April 2010

Business in Brisbane

Landen bezocht: