Laatste weekendjes volplannen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu Laatste weekendjes volplannen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu

Laatste weekendjes volplannen

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

21 Maart 2010 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

Het is weer tijd voor een update van mijn kant. Ik weet dat een aantal van jullie daarop zitten te wachten ;)

De laatste dag die ik had beschreven was 7 maart. In de week van 8 maart is niet heel veel gebeurd. Het normale werkritme natuurlijk wel, en 3 keer per week naar de sportschool. Maar verder was de werkweek niet zo spectaculair.
Op zaterdag heb ik heerlijk uitgeslapen :D Daarna een tijdje zitten kletsen met Nicole en Liesbeth (collega's uit Nederland). Om half 4 had ik afgsproken met Melody, een Australisch collegaatje met wie ik het goed kan vinden. Ze had gevraagd of ik zin had haar appartement te komen bekijken, want zij is net een paar weken geleden verhuisd van Sydney naar Brisbane. Prima hoor, Tessa komt wel even kijken ;) Het was vooral erg gezellig, we hebben veel gekletst (hoe kan het ook anders, ja). Melody had me ook nog een markt gewezen waar ze heel veel vers fruit en verse groente hebben. Ook een goede slager en vis voor de liefhebber. Vis is niet mijn ding, maar de rest vond ik wel interessant ;) Maar nu iets meenemen was niet handig, omdat ik voorlopig niet thuis zou zijn. Dus dat moest maar wachten tot een ander moment, deze markt is toch op loopafstand van mijn appartement hier :D
Rond een uur of 6 werden Melody en ik opgehaald door Lauren, een ander Australisch collegaatje, en haar vriend Adrian. We zouden met hen en een aantal anderen wat gaan drinken, in West End. Dat is een deel van Brisbane waar ik nog niet eerder was geweest, dus ik was wel benieuwd. Het was dichtbij dan ik had gedacht en erg gezellig! Biertje erbij is natuurlijk altijd goed, haha :D Melody ging 's avonds nog naar een concert, ik mocht met de rest mee uiteten als ik wilde. Maar ik had een internet-date met pap en mam, dus dat etentje heb ik laten schieten ;)

Zondag was een heel rustig dagje. Het was de laatste dag dat Liesbeth in Brisbane zou zijn, zij zou die middag weer terug gaan naar Nieuw Zeeland. 's Middags zijn we dan ook nog even voor een laatste drankje de stad in gegaan. Daarna Liesbeth een taxi geregeld en toen ben ik nog terug gegaan naar de markt die Melody me op zaterdag had gewezen. Daar heb ik een aantal heerlijke stukjes vlees gehaald bij de slager en verse groenten. Waaronder heerlijke verse asperges! :D
Nadat ik het een en ander aan eten had ingeslagen, ben ik nog even lekker het winkelcentrum in gegaan om nog een uurtje te shoppen. Gewoon even relaxed rondkijken wat er in de winkels hangt.
Het grappige is dat het hier nu herfst is, het is maar een graad of 3 kouder en overal komen de lange broeken en shirts met lange mouwen tevoorschijn. Daarnaast vind je in bijna geen winkels meer sandaaltjes, maar in plaats daarvan overal laarzen. Hilarisch om te zien dat de mensen hier bij 3 graden minder (dus nog steeds 26 graden) er zo anders bij lopen :P Owja, en ik heb de jassen nog niet eens genoemd! hahaha

Toen was er alweer de volgende week.. Maandag en dinsdag waren weer volgens mijn normale ritme: overdag werken en 's avonds sporten.
Woensdag was een beetje anders. Wel ook gewoon werken, maar 's avonds niet sporten. In plaats van sporten heb ik toen 1,5 uur zitten Skypen met opa en oma! Dat was wel even raar hoor, ik had ze echt al een maand of 3 niet meer gesproken. Maar het was leuk hoor, even rustig bijkletsen :D
Donderdag was ook geen standaard dag. Normaal gesproken zou ik weer naar site zijn geweest voor werk, maar dat ging deze dag niet. Dus werd het een kantoordag voor mij. Een zeer productieve dag op kantoor en later op de middag ben ik naar de kapper gegaan. Dat was al langere tijd eigenlijk nodig, maar ik had er steeds geen zin in.. Ik heb nu echt weer een "kort koppie" :D Ben er helemaal blij mee!
Op vrijdag ben ik eens gaan bedenken wat ik nog wil gaan doen met de weekenden die mij hier nog resten.
Er zijn nog een aantal dingen die ik hier gezien wil hebben voordat ik weer terug ga naar Nederland. Een aantal van die plannen heb ik dit weekend al in uitvoering gebracht.

Gisteren (zaterdag 20 maart) ben ik naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest. Dat is een park hier 11km vandaan, waar ze heeeeeeel veel koala's hebben. Echt super schattig! :D Die beestjes zijn super lui, slapen minimaal 16 uur per dag en de rest van de tijd besteden ze aan eten. Maar ze kunnen er echt super schattig of grappig bij zitten en zijn heel fluffy! Ik zal een paar leuke foto's bijvoegen, zodat jullie het kunnen zien.
Naast de vele koala's waren er ook heel veel kangoeroes, verschillende vogels en andere beestjes. Alle typisch Australische beestjes waren zo'n beetje bij elkaar in dit park (behalve de quokka, mam). Ik heb er echt een aantal uren rondgelopen en me prima vermaakt! Dat bleek pas echt toen ik gisteravond ging kijken naar de foto's.. ik heb er bijna 300 gemaakt! :O

Vandaag is het dan weer zondag. Ook voor deze dag had ik plannen, maar het was afhankelijk van het weer of het door zou gaan. Gelukkig is het het grootste deel van de dag droog gebleven, dus ben ik er vanmiddag gewoon op uit gegaan. Ik had besloten een route door de stad te gaan lopen en daarbij een aantal gebouwen en parken te bezoeken. Ook hiervan heb ik heerlijk kunnen genieten. Foto's hiervan kunnen jullie weer op de bekende plek vinden:
http://tazzuitbree.spaces.live.com
(Op deze pagina heb ik ook eindelijk wat meer foto's toegevoegd, waaronder van het surfen.)

Volgend weekend ben ik een weekendje weg, samen met Melody (Australisch collegaatje). We gaan een weekendje naar de Whitsunday Coast. Kijk maar eens via google en dan afbeeldingen, dan zien jullie wat voor moois me te wachten staat :D
Natuurlijk zal ik na dat weekend ook graag uitgebreid mijn ervaringen met jullie delen ;) Ik moet alleen nog even bekijken wat ik precies wil gaan doen/zien..

En als ik dan terug kom van Whitsunday Coast, heb ik 3 volle dagen die ik moet werken en daarna vertrek ik voor een lang weekend naar Nieuw Zeeland. Het Paasweekend ga ik daar bij/met Corinde doorbrengen.
Ook daarvan zal ik jullie natuurlijk graag op de hoogte brengen nadat ik terug ben.

Maar goed, ik heb jullie nu genoeg jaloers gemaakt. Zoals jullie zien zorg ik ervoor dat ik ook de laatste weekenden die ik hier heb, goed besteed ;)

Hoe is het met jullie allemaal, daar in het verre Nederland? Koud is het niet meer, begreep ik? :)

Groetjes,
Tessa

  • 21 Maart 2010 - 09:56

    Mars:

    Nou je verveelt je iig niet :-)

  • 21 Maart 2010 - 10:37

    Judit:

    Heya Tessa,

    Ik geloof dat ik je vergeten te schrijven ben bij een van je updates :$. Sorry! Ik lees ze namelijk nog steeds met veel plezier mee! :D En inderdaad hoor, foei dat je ons zo lang laat wachten op nieuwe avonturen van Tessa ;).

    Leuk om te lezen dat het contact met je collega's zo super gaat! Lekker uitgaan en dagjes weg horen er zeker bij, en dat je dan de tijd lekker wegkletst...ach, wat zullen we daar eens van zeggen? :P We zijn niet anders gewend? :P

    Ik wil je alvast heel veel plezier wensen bij je weekendje naar Whitsunday Coast, het is daar prachtig! *beetje jaloers, beetje maar hè? ;)*

    Hoe het verder hier gaat? Noteer 2 september maar vast in je agenda, wat dat is de datum geworden dat Martijn en ik gaan trouwen. Het is een donderdag, en er wordt getrouwd om half 5 smiddags pas (uitslapen is errug belangrijk :P).

    Verder gaat eigenlijk alles op zijn gemak. Aardig druk met werk nog steeds, Martijn ook. Niet veel meer bijzonders te melden op het moment eigenlijk :P. Gewoon zijn gangetje ;)

    Weer update van Nederland: regenachtig, maar wel boven 0 :)

    Liefs Judit

  • 21 Maart 2010 - 11:41

    Aniek:

    Hoihoi, zo te lezen is alles nog goed daar! Het is hier heerlijk weer. Mijn verkoudheid is over, dus ik moet echt gaan joggen! Misschien dat frank vanmiddag mee wilt doen in Zeeland. Ben toch moe na 100 meter :$
    Kijk ff of je zo'n koalabeer mee kan nemen naar NL. Ik vind ze een zeer hoog knuffelgehalte hebben :D
    Have fun!!!

  • 21 Maart 2010 - 12:28

    Quokkus:

    Hey Skip, je maakt iedereen wel echt stinkend jaloers met al je voorgenomen uitjes. Je zou bijna vergeten, dat je daarnast ook best hard moet werken. Blog was wel weer leuk zoals altijd.

  • 21 Maart 2010 - 14:25

    Bussie:

    Mooi die witte ijsvogel. Geweldig dat de natuur zou kan verschillen per werelddeel. Ik ben in 2001 naar Aruba en Venuzuela geweest en dat was ook al prachtig.
    Geniet nog maar van alle dingen die nog gaan komen, voor je het weet zit je weer in de vlieger naar huis.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Tessa

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 8127

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 24 April 2010

Business in Brisbane

Landen bezocht: