Een paar geweldige ervaringen rijker - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu Een paar geweldige ervaringen rijker - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu

Een paar geweldige ervaringen rijker

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 April 2010 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

Weer zijn er 2 weken verstreken. En in die 2 weken heb ik genoeg meegemaakt. Dus bereid jullie maar voor op een lang verhaal :P

Het verhaal gaat verder na 21 maart..
Over de weekdagen zal ik jullie niet teveel vertellen, die waren weer niet spectaculair. Deze week ben ik niet naar mijn eigen site geweest, maar ben ik Thom gaan helpen op zijn site. Het was erg leuk om eens op een andere site te werken, andere lokatie, ander team. Ging allemaal wel lekker! :)
Die vrijdag stond er wél weer iets leuks te gebeuren. Toen vertrokken Melody (een Australisch collegaatje) en ik naar Whitsunday Coast voor een weekendje weg! Jullie hebben misschien op internet wel gezien hoe mooi het daar is, dus begrijpen jullie vast ook dat ik daar enorm veel zin in had ;) Het had er alleen eerder deze week even op geleken dat het allemaal niet door zou gaan. De zondag vóór mijn vertrek was er namelijk een cycloon overheen getrokken en die zou best wat schade hebben aangericht. Maar na een telefoontje met de hotelmanager kregen we gelukkig de bevestiging dat we gewoon konden komen. En maar goed ook!
De vlucht was al leuk. Ik had een plaats aan het raam geregeld en heb voor het eerst een mooie zonsondergang vanuit het vliegtuig aanschouwd! Zo tussen de wolken is dat toch wel heel bijzonder :)
Uiteindelijk waren we rond 8 uur 's avonds in het hotel. Daar hebben we ons eerst even "geïnstalleerd" en daarna zijn we Airlie Beach (de plaats waar we verbleven) in gegaan om wat te eten. We zijn bij een pub gaan zitten en daar ook blijven hangen. Zo konden we meteen even kijken wat voor volk er daar rond hing :P

Voor de zaterdag hadden we afgesproken op tijd op te staan, zodat we bij een travel agent langs konden gaan. Bij Airlie Beach kon je namelijk verschillende cruises en activiteiten doen. We hebben toen een cruise geboekt voor die dag, rond de Whitsunday Islands. We zouden vertrekken met de "Big Fury". Op dat moment had ik nog geen idee waarom de boot zo heette, maar daar kwamen we gauw genoeg achter.. De boot ging met een snelheid van 30 knopen, wat overeenkwam met ongeveer 50km/h! Op zich wel gaaf, maar gevolg daarvan was ook dat degenen die achterop de boot zaten - waaronder ik - nat werden van het opspattende water. En niet zo'n beetje! Scheelt dat het lekker warm was, dus het was op zich niet heel erg :) We hebben heel veel van de eilanden gezien, echt heel mooi! :D En we hebben rondgelopen op Whitehaven Beach, 7km lang wit strand (silica zand). Ik zal daarvan een mooie foto bijvoegen, zodat jullie het kunnen zien.
Al met al was het in ieder geval een erg leuke cruise! We hebben ook gekletst met een aantal medepassagiers, sommigen uit Zweden, anderen uit Canada. Was interessant ;) Aangezien de crew op de boot uit Airlie Beach kwam hebben Melody en ik ook even gevraagd naar tips voor het uitgaansleven. Dus 's avonds hebben we die tips gevolgd en zijn we naar 2 van de genoemde kroegen geweest. In de 2e kroeg hebben we contact gelegd met een aantal locals en met hen zijn we later op de avond ook nog naar een andere kroeg gegaan. Zoals jullie zullen begrijpen was het een lange nacht :P

Op zondagochtend stond er een heel nieuw avontuur op de planning. Melody en ik zouden nu allebei onze eigen weg gaan. Melody wilde graag op een cruise naar Hamilton Island, een van de bekendere eilanden van Whitsunday Islands. Ik daarentegen, had een zeer avontuurlijk event gepland... Ik zou gaan skydiven! Daar had ik al eerder over zitten nadenken en nu had ik de kans en met een geweldig uitzicht! En ik moet zeggen dat het een super ervaring was! :D
Het was al spannend om te zien dat we boven de wolken vlogen en toen nog n beetje hoger gingen.. k zou van een hoogte van 10000ft (iets meer dan 3 km) springen. Het uitzicht was echt geweldig en ik was maar een beetje nerveus. Skydiven was toch wel grenzen verleggen. Maar toen we eenmaal die vrije val deden (het was een tandem-skydive).. man, wat een geweldig gevoel! Ik was serieus teleurgesteld toen de parachute open ging.. toen was die "rush" namelijk over :( Maar toen de parachute open was, had ik wel meer tijd om rustig rond te kijken. Bovendien mocht ik ook nog even sturen - rondjes draaien :D

's Middags heb ik nog een wandeling gedaan in Airlie Beach, de Bicentennial Walk. Een hele route langs de kust, erg mooi. Helaas had ik mijn zonnebrand creme in mijn koffer laten zitten, die in de opslag stonden bij het hotel. Gevolg was dat ik als een kreeftje terug kwam :S

Na de wandeling zat het avontuur in Airlie Beach er weer ongeveer op. Ik zag Melody weer in het centrum en daar hebben we nog even wat gegeten en gedronken. En daarna was het tijd om weer terug te gaan naar Brisbane.

Vervolgens kwamen er weer een paar werkdagen tussendoor.. Die zal ik achterwege laten.
Vier dagen later, op donderdag, kon ik weer vertrekken voor een volgend avontuur. Deze keer had ik een lang weekend, in verband met Goede Vrijdag en Pasen. Vrijdag tot en met maandag was vrij, dus ideaal om een paar dagen naar Nieuw Zeeland te gaan! :D
Donderdagavond - eigenlijk nacht - om iets voor half 2 landde ik op het vliegveld van Auckland. Corinde zat daar op me te wachten en het was super leuk om haar weer te zien! Vanuit het vliegveld gingen we met de taxi naar het appartement van Corinde. Mooi plekkie waar zij gedurende deze 4 maanden verblijft :) En het uitzicht over de stad is mooi! (zie foto's)
Corinde en ik hadden wel een en ander bij te praten en de eerste avond resulteerde dat in een late nacht. Daarom hebben we zaterdag ook eerst maar even uitgeslapen.
Rond een uur of 11 op vrijdag waren we weer in het land der levenden. Rustig ontbeten/gebruncht en toen we klaar waren zijn we aan de wandel gegaan. Eerst naar Mount Eden, een "opgedroogde" vulkaan met een echte krater. Daarna zijn we richting stadscentrum gewandeld, via K'road en Queen Street (belangrijke winkelstraten in Auckland). We zijn ook nog even richting Skytower gelopen, een uitkijktoren in het centrum. Net op dat moment deed er iemand een soort van bungee van de toren. Leek ons wel interessant, maar eigenlijk zag het er maar saai uit (na die skydive van mij vorige week) :P
Vanuit daar zijn we doorgelopen naar de haven, waar we rustig even op een bankje zijn neergestreken. En onderweg natuurlijk overal verschillende foto's gemaakt.
De haven was wel het laatste punt waar we die dag heen zijn gelopen.
's Avonds in het appartement van Corinde hebben we even uitgestippeld wat we op zaterdag en zondag wilden doen.

Op zaterdag gingen we eerst naar Kelly Tarltons, een soort Underwater world. De hoogtepunten daar waren de pinguins en de pijlstaart roggen. Mooie beestjes en die roggen zijn gewoon enorm (doorsnee van ongeveer 2 meter)!
Na deze underwater world hebben we de bus gepakt naar het Auckland Museum. Daar konden we direct aansluiten voor een cultural performance van Maori's. Erg indrukwekkend! En onvoorstelbaar wat een volume hun stem kan halen!
Na een tour door het museum hebben we de volgende bus gepakt, deze keer naar Victoria Park Market. Dat is een oude steenfabriek, waar nu een verzameling aan gezellige kleine winkeltjes bij elkaar zit. Daar hebben Corinde en ik nog even door de winkeltjes gestruind, op zoek naar misschien nog leuke souvenirs..
Na Victoria Park Market zijn we terug gaan lopen richting het appartement, deze keer via Albert Park. De foto's zeggen meer dan ik met woorden hier kan zeggen, zeker ook omdat het bericht tóch al lang is ;)

Op zondag hadden we dan een auto gehuurd, om naar Rotorua te gaan. Om half 9 konden we de auto oppikken, toen even uitzoeken hoe de GPS werkte (kosste ons ongeveer 10 minuten!) en toen waren we klaar voor vertrek. Leuk om een soort road trip te doen daarheen, zodat we ook nog veel van het landschap konden zien! Het duurde ongeveer 3 uur voordat we in Rotorua arriveerden. We hadden bedacht eerst de geisers te gaan bekijken. Echter, die waren niet zo makkelijk te vinden als we hadden gedacht. Uiteindelijk hebben we dan ook onze plannen maar bijgesteld. We zijn naar het centrum van Rotorua gereden. Eerst even naar het meer, erg groot en in het midden een klein eiland. Gaaf om te zien, zoveel water, een super groen eiland vol met bomen, en dan op de achtergrond bergen en huisjes. Kijk maar naar de foto's, dan weten jullie wat ik bedoel.
Na het meer zijn we door gelopen richting een soort van Maori dorpje. Leuk bedacht, maar er was maar 1 gebouw wat echt iets van de Maori cultuur had, de rest was eigenlijk hartstikke nep. Even goed wel grappig, maar daar hebben we dus niet zoveel tijd doorgebracht. We zijn verder gegaan naar een parkje waar ze "kokende modder" hebben. Of zoals Corinde het noemde, we gingen naar de "modderzooi" ;) Het kwam erop neer dat er een soort modderpoeltjes waren, maar omdat het water daar zó warm is, deze modder borrelde. Een klein stukje verderop was geen modder, maar een plas water, maar ook hier was duidelijk dat er behoorlijk wat warmte vanaf kwam. Er kwam gewoon stoom vanaf! Indrukwekkend wat de natuur voor elkaar kan krijgen! En ergens vond ik het ook wel een beetje spooky..
Een paar rondjes en foto's later liepen we terug richting centrum, om bij de visitor information te kijken wat we verder nog konden doen. Onze keuze werd de Gondola, waarmee je de berg in kon. Met de gondel naar boven en daar even van het uitzicht genoten en foto's gemaakt. Daarna gingen we richting de zogenaamde "luges", een soort van karts. Daarmee konden we een parcours bergaf volgen, met soms behoorlijke snelheden (moest een paar keer oppassen dat ik niet de bocht uit vloog :P) Met een andere stoeltjeslift weer naar boven en toen met de gondels weer de berg af. Dat werd toen ook wel tijd, want we hadden nog een reis van ongeveer 3 uur te gaan...
Het was niet echt vroeg dat we terug waren, maar het was de moeite waard! Helaas kon ik nog maar ongeveer 3 uurtjes slapen en moest ik alweer opstaan om de bus naar het vliegveld te pakken. Vanwege de internationale vlucht moest ik natuurlijk weer 2 uur van tevoren inchecken. En mijn vlucht vertrok om 7 uur...
Ondanks de ongunstige tijden was ik wel lekker op tijd weer terug in Brisbane. Door het tijdsverschil met Auckland (2 uur) was ik om 10 uur lokale tijd weer thuis in het appartement in Brisbane. En toen heb ik dus nog een paar uurtjes geslapen..

Foto's toevoegen aan dit bericht komt later, net als de foto's op mijn link:
http://tazzuitbree.spaces.live.com

Het wordt nu weer tijd om te gaan slapen, aangezien morgen weer een gewone werkdag is...
Als het lukt voeg ik morgen de foto's toe. Als het te lang duurt, herinner me er dan maar aan :P

Groetjes,
Tessa

PS: Binnen 3 weken ben ik weer in Nederland!

  • 06 April 2010 - 16:31

    Quokka:

    wat zal Nederland straks saai zijn.

  • 07 April 2010 - 18:18

    Bussie:

    Ha die Tessa,

    wat een avonturen weer allemaal !!!
    Skydiven....lijkt me heerlijk. Zou ik ook gedaan hebben als ik de kans kreeg.
    Ik ga gauw de foto's van deze reis bekijken.
    Ik las net een mail van je moeder dat Pap weer thuis is....hoera !!!!
    Ja, de tijd vliegt, alweer 3 weken en dan weer nederlandse bodem onder je voeten.
    See you !!!

    Vele groeten.

  • 08 April 2010 - 19:11

    Buuffie:

    GAAF GAAF GAAF.
    SEE YOU SOON.

  • 10 April 2010 - 11:20

    Mars:

    Bijna weer voorbij! geniet er nog ff van dan blijven wij jaloers... heb wel gisteren in het zonnetje op de golfbaan gestaan maar het houd hier niet echt op.

  • 10 April 2010 - 11:24

    Mars:

    oja, nog respect!! je moet wel goed gestoord zijn om uit een werkend vliegtuig te springen ;-P

  • 11 April 2010 - 02:26

    Judit:

    Heya Tessa,

    Was ik ook weer met een berichtje ;).

    Ben vooral onder de indruk van je sky-dive avontuur! Wow, dat je dat hebt gedurfd! Echt super tof dat je dit hebt meegemaakt. :)

    Mij lijkt het ook ongelofelijk om zoiets te doen, maar ja, zo vaak krijg je er de kans niet voor. Misschien iets voor de toekomst? ;)

    En dan ben je ook nog naar Nieuw-Zeeland geweest, hoe geweldig is dat :D. Ben stiekem weer een beetje meer jaloers op je indrukwekkende avontuur! :P

    Geniet er maar met volle teugen van, het is zo weer voorbij! ^^

    Liefs,

    Judit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Tessa

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 8127

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 24 April 2010

Business in Brisbane

Landen bezocht: