Al ruim een maand weg - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu Al ruim een maand weg - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu

Al ruim een maand weg

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

06 Februari 2010 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

Wat gaat de tijd toch snel, er is ondertussen al ruim een maand voorbij..

Vorige week zaterdag zijn we 's middags naar een autodealer gegaan. We wilden namelijk toch wel graag iets mobieler zijn, niet afhankelijk van openbaar vervoer. Via de man van onze manager hier waren we bij deze dealer uitgekomen, die een vriend van de familie is. En ja hoor, hij had een auto voor ons! Thom mocht het proefritje maken, wat nog erg grappig werd.. Marlous, Thom en ik dus die auto in en Thom wilde wel even uitproberen hoeveel power er in de auto zat.. Marlous vond het maar helemaal niks! Het is natuurlijk ook typisch macho gedrag, maar dat was te verwachten :P
We hebben uiteindelijk gekozen voor een Toyota Camry uit 1999, grijs van kleur. Het bakkie rijdt prima, is ook nog best groot. De airco doet het prima, wat toch echt een pré is ;) Helaas konden we de auto alleen niet direct meenemen.. Op maandagmiddag mochten we terug komen, dan zou alles geregeld zijn.
Na onze aankoop zijn we dus weer met de bus terug gegaan naar de stad. Daar even neergestreken bij de Starbucks en daarna nog even met zn 3-en de stad in om te shoppen (ik heb niks gekocht hoor).
Tegen de tijd dat we terug kwamen moesten we ons ineens gaan haasten. We hadden namelijk 's avonds een cocktail party en daar werden we om 7 uur verwacht! :| Dus even snel opfrissen, optutten enzo en toen hup, die bus in. Wij dachten dat we ongeveer 20 minuutjes in de bus moesten zitten, maar dat werd toch het dubbele.. we hadden geen idee meer waar we waren :S Maar gelukkig wist de buschauffeuse dat wél :P Uiteindelijk arriveerden we tegen 8 uur op het feest. Sta je daar als 3 Nederlanders (Nicole ging niet mee), vreemden, tussen allemaal locals.. Uiteindelijk hebben we veel gepraat met 2 mensen die lang in Zuid-Afrika hebben gewoond, die spraken dus ook Afrikaans.. het Nederlands was voor hun een grappige taal ;) En ze bleven maar zeggen dat Nederlanders toch zo groot zijn! haha, en of wij soms wisten hoe dat kon...
Groot voordeel was wel dat de vriend van Lauren (birthday girl) de alcohol voor het feest had verzorgd. 3 mannen stonden continu cocktails op verzoek te maken.. en die alcohol was zelf gebrouwen! Zou je even je wenkbrauwen fronsen, maar in dit geval was het echt goed! Prima spul, geen hoofdpijn: wat wil je nog meer? ;)
Helaas moesten wij met de laatste bus terug, net toen we eindelijk tussen de locals stonden en genoeg aanspraak hadden.. Maar goed, wij hadden de stemming er toch wel in, dus Marlous, Thom en Tessa gingen toch nog maar even de stad in. We gingen naar een bar, die The Mustang heette. Ik had een echte mannen-bar verwacht, maar dat viel gelukkig mee. Het was erg gezellig en tegen half 3 rolde ik thuis mijn bed in ;)

Zondag was niet zo spectaculair.. helaas veel bewolking en ook werd er regen voorspeld. Die middag zou dj Tiësto draaien in de botanische tuinen, dus Marlous en ik gingen toch even een kijken nemen. In plaats van kaartjes te kopen voor zo'n 60 euro liepen wij gewoon door de botanische tuinen en konden daar meegenieten van de muziek ;) Hoezo Hollanders? :P Helaas begon het ondertussen echt te regenen, dus besloten we maar richting de South Bank te gaan. Daar wilden we nog wel even een drankje doen.. en net voordat we er waren maakte ik toch even een mooie glijer! Mijn slipper schoot weg door alle regen en daar zat ik dan :| Maar ach, grote grijns opzetten, opstaan en weer doorgaan ;)
(ik durf te wedden dat jullie me ook uitlachen)

Maandag was een gewone kantoordag, niet zo spectaculair dus. Maar 's middags mochten we onze auto gaan ophalen! Thom en ik helemaal enthousiast die kant op, duurde het toch nog zo'n anderhalf uur om alles te regelen :| En onze credit cards deden het niet :S Heel vreemd, maar voor zo'n 500 dollar cash (300 euro) mochten we de auto toch meenemen :D De rest zouden we later die week afbetalen. Heel relaxed dus! Lekker in onze nieuwe auto terug naar huis :) En 's avonds zijn we nog een rondje gaan rijden, met mij achter het stuur, dat was toch wel weer even wennen. En stress omdat ik de hele omgeving eigenlijk niet kende en we geen routekaart hadden.. maar uiteindelijk ging het allemaal goed :) Geen rare toeren met ruitenwissers aanzetten ipv richting, geen spookrijden (dat had ik allemaal 3 jaar geleden al gehad :P)

De rest van de werkweek was niet zo spectaculair. Gewoon hard werken (ja, dat gebeurt hier écht ook) en 's avonds vermoeid thuis komen. Helaas kennen ze hier ook vertragingen met het openbaar vervoer. Tot nu toe was het allemaal nog wel oké geweest, maar donderdag had ik toch zeker een half uur vertraging door een seinstoring :S Lijkt dan toch wel weer even op de perikelen die we van Nederland kennen..
Vrijdag was weer een dag op kantoor. Maar wat een motivatie.. NOT! Ik was gewoon moe van de hele week en had er geen zin meer in. Dus maar gedaan wat per se moest vandaag en daarna de auto gaan afbetalen (ook dát moest vandaag, want dat hadden we afgesproken). Gelukkig kon ik 's avonds nog even lekker gaan sporten, daar was ik wel aan toe. Ik heb het idee dat ik wel wat spieren moet kunnen kweken in de tijd dat ik hier nog zit, maar tot nu toe ben ik alleen maar 0,5 kilo kwijtgeraakt :S Vond ik toch niet zo leuk.. maar spiermassa komt er gauw genoeg bij, dan weeg ik weer meer! :P

Zo, nu is het tijd om deze blog weer af te sluiten. Zoals jullie zien was vorige week zaterdag toch de meest geslaagde dag van de afgelopen week ;) Ik wil zo wel eens gaan kijken of ik ook dit weekend kan laten slagen, ondanks dat het nog steeds erg bewolkt is en er regen wordt voorspeld..

Owja, foto's heb ik deze week geloof ik niet gemaakt. Marlous heeft er wel een paar van het stappen zaterdag, dus ik zal zien of ik die kan bemachtigen en dan plaats ik die later nog bij dit bericht ;)

Tot over een weekje!

Groetjes, Tessa

  • 06 Februari 2010 - 08:53

    Quokka:

    ja ja, de tijd vliegt. Ook in Australië. Het is al weer februari. De carnaval staat voor de deur. Lang leve de lol.
    Die Ronald toch uit Meijel! :) ben wel benieuwd hoe dat verder gaat. Zie je gauw weer.

  • 06 Februari 2010 - 12:00

    Aniek:

    Klinkt wederom weer een stuk beter dan hier in NL. Het is hier heel erg mistig.
    Ik heb gister nog wel genoten van mijn vrije middag. Zelfs een paar blousjes en trui gekocht :P Vandaag zouden frank en ik nieuwe douche gaan kopen...maar we zijn net wakker dus dat gaat m niet worden :$
    Veel plezier :)

  • 07 Februari 2010 - 18:53

    Judit:

    Hey Tessa,

    Ik wil je graag even leuk nieuws doorgeven van uit Nederland:

    Martijn heeft me ten huwelijk gevraagd en we gaan trouwen! :D


  • 07 Februari 2010 - 19:05

    Mars:

    Hey partygirl.
    Volgens mij blijft het allemaal maar vervelend.
    Hier koud en nat dus blijf nog maar ff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Tessa

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 8129

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 24 April 2010

Business in Brisbane

Landen bezocht: