op ontdekkingsreis.. en Australia Day vieren! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu op ontdekkingsreis.. en Australia Day vieren! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu

op ontdekkingsreis.. en Australia Day vieren!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

29 Januari 2010 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

Er is weer een week voorbij gegaan, dus ik heb wel weer het een en ander te melden.. ;)

Afgelopen vrijdag was een gewone werkdag, waarop ik veel moest doen. Maar gelukkig kwam er iemand op het idee om ná die dag ergens te gaan eten en iets te gaan drinken. Gevolg was dat we met zn 5-en burgers gingen eten (ik had een Zen Hen, vond de naam helemaal geweldig :P). Erg gezellig, dus besloten we ook nog even voor een paar drankjes de Valley in te gaan (1 van de uitgaansgebieden hier). We begonnen met een goed glas wijn (Nieuw Zeelandse, erg lekker!). Na een tijdje beppen en aapies kijken in de loungebar waar we zaten, besloten we naar een andere tent te gaan: Cloudland. Die ziet er echt van buiten al heel indrukwekkend uit, met lichtshows op het gebouw en een waterval...(die is dus ook binnen te zien). We hadden gehoord dat er ook een "open dak" zou zijn en dat zou heel gaaf moeten zijn. Dus vol verwachting stapten we binnen... maar helaas was het dak gesloten :( Niet lang getreurd, het was een mooie bar, vrij groot ook. Niet te druk, maar wel druk genoeg om gezellig te zijn. En natuurlijk prima gelegenheid voor nóg een drankje... Samen met een collegaatje heb ik me toen maar tegoed gedaan aan tequila :P 1 was niet genoeg voor deze meiden, we bestelden er direct maar 2 :$ (haha, zullen wij ff dronken worden ;))
Maar goed, het was in ieder geval een geslaagde avond! Zulke mogen van mij nog wel vaker volgen.. (zal ook wel gebeuren)

Zaterdag ben ik samen met Nicole en Marlous naar Indooroopilly gegaan (ja, spreek dát maar eens uit :|). Nicole had die tip gekregen, alleen wist niet precies welk station we er nu uit moesten (omdat ze de plaatsnaam niet precies wist). En helaas besloten wij nou net uit te stappen in Taringa, waar geen moer te beleven is! :s Haha, echt weer iets voor ons ;) Anyways, we zijn gewoon de volgende trein weer ingestapt en toen dus naar Indooroopilly gegaan. Daar zat een groot winkelcentrum. Al had ik er eerst helemaal geen zin in, ik heb toch weer een en ander gekocht.. Bijvoorbeeld een nieuwe zonnebril, zo'n hippe met grote glazen. Ergens helemaal niks voor mij, maar het staat me toch wel :P Met verdere aankopen zal ik jullie niet vervelen ;) De dag was in ieder geval vrij snel voorbij.
En ook deze zaterdagavond was iedereen te moe om uit te gaan... Maar goed dat ik de vrijdagavond had meegepikt! :D

Zondag wilde Thom graag gaan kijken voor een surfboard. Hij had op internet al gekeken naar wat ie precies wilde en waar ze dat zouden hebben. Marlous en ik besloten met hem mee te gaan. Niet omdat we ook een surfboard wilden, maar gewoon voor de gezelligheid. We gingen met de trein naar Nundah, echt een gehucht. Het zag eruit als de Middle of Nowhere (zie foto's)! En warm dat het was.. strakblauwe lucht en een hoge temperatuur. Maar tov jullie klagen wij natuurlijk niet ;)
Al met al zijn we ongeveer anderhalf uur in Nundah geweest, toen had Thom zijn surfboard al te pakken! :D Dus op, terug naar Brisbane City. Marlous en ik zijn daarna nog een stukje stad gaan verkennen. We hadden namelijk begrepen dat er op de South Bank een kunstmatig aangelegd strand met lagoons moest zijn. En ja hoor, we hebben ze gevonden! Zeer cool en zeer relaxed :) Dus dat gaan we ook binnenkort eens even uitproberen ;)

Helaas was het weekend weer snel voorbij en was maandag een gewone werkdag. Wederom druk, maar alles oké.

Dinsdag was beter: Australia Day! Nationale feestdag, die als je het de Australiërs vraagt maar om 2 dingen gaat: bier zuipen en bbq-en! Aangezien het iets Australisch was wilden wij het natuurlijk niet missen :P
Dus Thom, Marlous en Tessa gingen op dinsdagochtend op pad om naar de kakkerlakkenraces te gaan. Jawel, dat lezen jullie goed. Die idiote Australiërs hier hadden bedacht dat dit wel leuk is.. Men neme een stuk of 40 kakkerlakken (allemaal gemerkt, zodat mensen weten met welke kakkerlak ze meespelen), zetten die in een grote ronde cirkel op de middenstip (in een plastic koker, op zn kop). Vervolgens neemt men de koker weg, zodat de beestjes vrij zijn en kunnen rennen. De eerste die de buitenring van de cirkel bereikt is de winnaar! Gaat dus helemaal nergens over, maar was wel grappig om mee te maken :) Een koud biertje erbij maakt ook al veel goed :P (t eerste biertje ging om 12.15 naar binnen ;)) En druk dat het was! Heel veel Australiërs zaten toch op de tribunes te kijken.. Stelletje idioten! :P
Na een paar rondjes waren wij het ook wel zat (en was Tessa natuurlijk alweer verbrand, al merkte k dat later pas) dus zijn we terug gegaan naar huis voor een korte stop (eten + drinken). Een uurtje later gingen we op weg naar de South Bank. Daar was het heel druk, veel mensen lagen in en rond het water. Er is ook een bar, waar live bandjes speelden. Erg gezellig, dus zijn we daar maar neergestreken. Een paar uurtjes en biertjes later was er vuurwerk bij de rivier. Heel veel siervuurwerk, boven die rivier, met de stad dus op de achtergrond. Gaaf om te zien! Mooie afsluiting van een mooie dag :)

En toen was er weer tijd om te werken.. Toen ik woensdag op mijn site kwam kreeg ik te horen dat ze me nog niet hadden verwacht. Die mensen hadden het idee dat ik een enorme kater zou hebben geloof ik :S Gelukkig viel dat allemaal wel mee, ik had me netjes gedragen :)

Over donderdag heb ik eigenlijk niks te melden, dus ik ga meteen door naar vandaag. Vandaag moest ik naar kantoor, om ervoor te zorgen dat mijn rapportage van mijn werk werd geschreven. Rond een uur of 4 was ik het helemaal zat, dus besloot ik naar huis te gaan. En jullie geloven het nooit... het stortregende! Niet normaal gewoon, het kwam met bakken de lucht uit! :O Scheelt dat het met deze temperaturen ook wel weer snel opdroogt, maar ik heb zowaar de airco thuis uitgezet, omdat het me even te koud werd..

Het weekend wordt waarschijnlijk ook niet zo'n denderend weer. Dus ik twijfel nog een beetje over wat ik wil gaan doen.. Morgenavond staat wél vast, dan heb k een cocktailparty van een van de meiden van het werk in Brisbane (voor haar verjaardag). Lijkt me wel leuk, ik heb er best zin in!
Wat ik verder het weekend ga doen horen jullie in mijn volgende blog wel weer.

Ik heb nieuwe foto's geplaats, op http://tazzuitbree.spaces.live.com
Er staan meerdere nieuwe albums op, omdat ik ook de foto's die bij de vorige blog hoorden er nog niet op had staan..

  • 29 Januari 2010 - 12:40

    Ex-buuf:

    He Tessa,

    Waar blijven die foto's van die beach-boys ????
    Goed te horen dat het naar je zin is.
    Ik zal Ronald de groeten doen van je....

    Groeten uit Meijel

  • 29 Januari 2010 - 13:54

    Judit:

    Gaat lekker daar he? ;)

    Kakkerlakkenraces *lol*! Zijn wij hier in Nederland toch zo gek nog niet :P

    Hm..een dag lang drinken en BBQ is uiteindelijk denk ik toch zo slecht niet ;). Goed om te horen dat je er van genoten hebt! :) Wist niet eens dat er een Australia Day bestond.

    Wat de regen betreft: die delen we op het moment. In Naaldwijk regent het nu al 2 dagen voluit en het ziet er niet naar uit dat we er snel van af zijn.

    Verder gaat het hier gewoon verder met de sleur van alledag. Vanavond weer 3 nachtdiensten tegemoet (waarom altijd in het weekend? :S), maar daarna heb ik een weekje vrij! :D

    Volgende week woensdag word trouwens mijn tattoo verder afgemaakt, daar kijk ik wel erg naar uit! ;)

    Tot de volgende update in ieder geval, vind het super om mee te lezen! :D

    Knuf Judit

  • 30 Januari 2010 - 02:17

    Tessa:

    @ ex-buuf: De beach boys hier heb ik nog niet echt interessant genoeg gevonden om op de foto te zetten :P Ze zijn zo overdreven gericht op uiterlijk... Maar ik zal binnenkort eens kijken wat ik voor je kan doen ;)
    Doe jij in de tussentijd Ronald maar de groeten ja :P

    @Judit: Leuk dat alles met jou en Martijn zo lekker gaat! Huisje in Delft klinkt goed, tattoo die wordt af gemaakt (wat voor iets?), weekje vrij.. gaat lekker, Judit! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Tessa

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 8127

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 24 April 2010

Business in Brisbane

Landen bezocht: