eerste berichtje vanuit Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu eerste berichtje vanuit Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu

eerste berichtje vanuit Australië

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Januari 2010 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Via deze weg wil ik jullie allemaal even snel laten weten dat ik veilig ben aangekomen in Australië.

De reis was erg lang en vermoeiend. Het begon al met een vertraging van een uur op Schiphol.. Vele uren later kwamen we aan op Singapore en was die vertraging ingekort tot ongeveer 20 minuten. Dat viel toen dus nog wel mee. Maar helaas hadden we daar officieel 3.5 uur overstaptijd, dus moesten we de tijd wel zien te doden. Daarvoor zijn we heel relaxed in de business lounge gaan zitten :D Echt relaxte stoelen en eten en drinken in overvloed. Niks te klagen dus, over ons zakenreisje :P

Ook de business class in het vliegtuig was wel super relaxed, al hielp het helaas niet met het slapen.. Op de een of andere manier had ik maar een half uurtje kunnen slapen op de hele vlucht van Amsterdam naar Singapore :S Ik was dan natuurlijk ook heel moe..
De vorige keer dat ik naar Australië vertrok heb ik toen het restant, van Singapore naar Australië, volledig geslapen. Daar hoopte ik deze keer natuurlijk ook op, maar helaas ging die vlieger niet op :( Maar liefst 5 uurtjes slaap, terwijl je bijna 36 uur verder bent (in verband met het tijdsverschil). Niet echt veel dus...
Maar ach, we konden filmpjes kijken en muziek luisteren in het vliegtuig en kregen heel vaak te eten, dus de tijd kreeg ik wel om.

Eenmaal op Brisbane aangekomen hadden we ook vrij snel onze bagage alweer terug (vanwege de business class hadden onze koffers priority!), dat was erg prettig. Het enige wat er toen nog moest gebeuren was met onze bagage door de douane. We hadden eerst al een formulier moeten invullen van wat we gingen doen in Australië en of we geen verboden middelen bij ons hadden enzo. Crimineel verleden mocht ook al niet! Die mensen zijn echt heel streng.. :|
Maar het leukste kwam nog... De vorige keer ging mijn bagage netjes door een scanner, deze keer werd het besnuffeld door een drugshond!
Dat was wel even heel vreemd, maar ik kon zo doorlopen, er werd niks gevonden (uiteraard).
Bij Marlous werd iets langer gesnuffeld, die moest ook haar bagage openen. De hond had iets van fruit geroken.. ^o)
Maar uiteindelijk was alles goed en konden we richting uitgang. Daar stond onze manager al te wachten om ons netjes naar ons appartement te brengen.

De appartementen zijn van veel gemakken voorzien, maar daarover schep ik later wel op. Ook over de eerste avond hier en de dagen daarna vertel ik later wel. Het is hier nu vrij laat en aangezien we morgen van 9 tot 2 training hebben, ga ik toch mijn bedje maar eens opzoeken...

Meer info en foto's volgen later. Ik hoop in ieder geval dat jullie me blijven volgen en dat ik ook van jullie berichtjes mag ontvangen over hoe het er in het verre Nederland aan toe gaat.. (Wist je trouwens dat veel mensen hier The Netherlands niet kennen, maar Holland wel? :P haha)

Groetjes,
Tessa

  • 05 Januari 2010 - 14:52

    Ine:

    Nou ziet er wel goed uit als je voor zaken naar Australie gaat ipv backpacken!! Geniet er maar van!!

  • 05 Januari 2010 - 15:06

    Aniek:

    Klinkt chill, business class reizen!
    Komt marloes nog in dat programma 'boarder patrol' of niet? :D

  • 05 Januari 2010 - 15:08

    Paul En Ruth:

    Soooow zuster Theresia,

    De vlucht is dus goed gegaan, maar dat wisten we al;) hoe is je aanpassingsvermogen? Wordt het weer danig op de proef gesteld:P

    Amuseer je daar..en werk ze;)

    Groetjes uit het besneeuwde Nederland,

    Paul en Ruth

  • 05 Januari 2010 - 15:24

    Judit:

    Hey Tessa!

    Wat gaaf dat je weer een online dagboekje bij gaat houden van je tweede reis in Australië! :D

    Ik hoop dat je op zijn minst een net zo leuke reis tegemoet gaat als de eerste keer, en dat je veel nieuwe mag leren! :D

    Heel veel groetjes uit het koude, windige en natte Nederland van mij xx

  • 05 Januari 2010 - 21:00

    Corinde:

    Jeah!! welkom aan de andere kant van de wereld! leuk verhaal!
    grtjs, Corinde

  • 05 Januari 2010 - 21:15

    Kristie:

    heej tessa,
    fijn te horen dat je goede reis hebt gehad, hoewel het niet helemaal optimaal is verlopen.
    ik wil je nog wel over eea bijkletsen, kan ik je gewoon mailen of wat is handig? heb niet echt zin alles op deze pagina te zetten, daar dat meer om jou behoort te gaan :P

  • 05 Januari 2010 - 22:17

    Tessa:

    @allemaal: super leuk om wakker te worden en al berichtjes van jullie te ontvangen! Het genieten hier gaat vast wel lukken ;)

    @Aniek: business class reizen was ook echt wel heel relaxed, moet je ook eens doen :P En wat Marlous betreft, ik denk niet dat je haar op tv terug ziet, want ze is niet eens afgezonderd ofzo..

    @Paul en Ruth: Mijn aanpassingsvermogen wordt wel op de proef gesteld ja. Het valt op sommige momenten nog best tegen, omdat er heel veel dingen tegelijk zijn waaraan we moeten wennen. Maar ook dat komt wel weer goed. Het duurt wel even, maar dan.... ;)

    @Judit: Uiteraard ga ik mijn belevenissen weer met jullie delen in het verre Nederland! Is ook wel zo leuk om elkaar op de hoogte te houden. Ik zal het waarschijnlijk niet zó regelmatig bijhouden als de vorige keer, maar ik blijf jullie berichten over de avonturen hier :)

    @Corinde: gaaf hè, om zo samen aan de andere kant van de wereld te zitten?! Jij in N-Z, ik in Brisbane. Maar gelukkig is er bij ons niet zoveel tijdsverschil en spreken wij elkaar ook regelmatig ;) Ik volg jouw verhalen in ieder geval ook!

    @Kristie: ik ben benieuwd naar je verhalen! ;) Ik ben nog steeds gewoon bereikbaar via e-mail. Ook die probeer ik ongeveer dagelijks te checken ;)

  • 06 Januari 2010 - 16:41

    Mieke:

    Jeetje wat is het warm bij jullie, gelukkig dat het bij ons vriest, ik zou ook helemaal niet jalours op jullie kunnen zijn hoor.... Ik kan lekker uitglijden, slippen met de auto, uuuuuuuuren in de file staan en jullie lekker niet, puhhh!!

  • 07 Januari 2010 - 12:48

    Ex-breetse:

    Hoi Tessa,

    En wij hier maar door de sneeuw ploegen....
    De eerste dagen zijn al omgevlogen zo te horen.
    Keep me posted !

    gr
    Cariella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Tessa

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 8131

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 24 April 2010

Business in Brisbane

Landen bezocht: