De eerste paar dagen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen in Brisbane

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 Januari 2010 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties op mijn eerste bericht! Dat maakt het wel de moeite waard om jullie nu te voorzien van nieuwe informatie :P

Zoals jullie weten ben ik zondagavond gearriveerd in Brisbane. Die avond ben ik pas laat gaan slapen, omdat mijn ritme natuurlijk helemaal overhoop lag. Helaas was het niet zo dat ik aan een stuk door kon slapen tot laat de volgende dag... Ik ging na 1 uur 's nachts mijn bed in en was toch echt om half 6 alweer wakker! :O Niet heel prettig natuurlijk, maar wel logisch. Ik was namelijk gewend aan koude nachten en pas late zonsopgang... Tja, dat gaat hier natuurlijk niet op! ;) Het was warm, klam en zonnig.. Maar ach, na een uurtje wakker liggen was ik weer vertrokken naar dromenland, dankzij een maskertje en oordopjes :D Lang leve die uitvindingen!! haha
Maar goed, op maandag stond ik uiteindelijk toch echt pas na de middag naast mijn bed (het was maar 5 min over 12, maar toch). Toen maar even opgefrist en gegeten, spulletjes gepakt, om te vertrekken richting kantoor.

We dachten dat we echt moesten zoeken, maar het is zó makkelijk hè? We hoeven maar ongeveer 5 minuten te lopen en dan zijn we op kantoor! :D Ja, nóg meer luxe ;)
Maar toen werd het pas echt leuk..

We liepen het gebouw in, wisten dat Quintiles op de 2e verdieping zat. Dus wij naar de 2e verdieping, moesten we daar nóg zoeken. Het bleek dat Quintiles in Brisbane veel kleiner is dan gedacht.. Ze hebben 1 grote kamer met daaraan 3 kleine kantoortjes en that's it! Wat een lol hadden wij :D:D:D
En nu was er ook nog niet eens plaats voor 4 nieuwe mensen (de Dutchies).. stoelen moesten worden gesprokkeld en ruimte om te werken was er niet :P hahaha
Maar de mensen zijn in ieder geval wél heel vriendelijk en behulpzaam en natuurlijk uiterst nieuwsgierig naar ons Dutchies :)
We hebben dan ook eerst een introductierondje gehad, dat niet echt groot was op zo'n klein kantoor. En daarna met onze manager om tafel. Ze had SIM kaarten voor ons en dongels en nog wat papieren. Allemaal wel nuttige zaken :)
Daarnaast vroeg ze of onze appartementen bevielen, want als er iets was hoefden we het maar te zeggen en ze zou gaan bellen of iets anders regelen. Hoezo luxe voor ons?!

Dinsdag hadden we ook een afspraak op kantoor. We moesten een en ander regelen met IT. Er moesten printers worden geïnstalleerd en software, zodat de dongels ook werken en we overal dus op internet kunnen. Wat een gedoe zeg, met 4 man, 1 internetaansluiting beschikbaar en dan instructies krijgen via de telefoon :s Het heeft maar liefst 78 minuten geduurd! Maar toen was het dan toch rond.
Na al dit gedoe hadden we niet meer veel wat we nu op kantoor konden doen, dus zijn we weer vertrokken. Even snel bij de Fitness First naar binnen, om te kijken wat ze te bieden hebben. Nou, van dat "even" kwam weinig terecht, maar we hebben ons wel allemaal ingeschreven. Ja echt, ik ga fitnessen! ;)

Woensdag hadden we de eerste officiële training. Wel zo prettig hoor, daarna had ik tenminste een idee waarvoor ik eigenlijk in Australië zit :) Ik kreeg er een geruster gevoel van en als resultaat ben ik 's middags met Nicole gaan shoppen :P Mooi excuus toch? :P
Ik moest ook nog even bellen met de lokatie waar ik straks ga werken, in Sherwood, een suburb van Brisbane. Voor de allereerste keer moest ik de site gaan bellen, me voorstellen en een afspraak maken voor vrijdag om langs te komen en te checken of alles aanwezig is. Maandag gaat het namelijk allemaal beginnen... Spannend was het hoor, maar het gesprek ging prima! :D
's Avonds ben ik voor de eerste keer de sportschool in gegaan. Ik ben maar zelf begonnen met trainen van mijn knie, daar wil ik geen last van krijgen. Dus heel mooi de "fysio" weer opgepakt :) Ik had verwacht echt spierpijn te krijgen, maar gelukkig was dat niet het geval. Ik heb wel goed getraind, maar ben daarna nog even gaan zwemmen in ons hotel. Jaja, we hebben een zwembad. Foto's heb ik daarvan nog niet gemaakt, maar zal het jullie binnenkort laten zien ;)

Vandaag hadden we wederom training op kantoor. Het begint nu allemaal steeds meer vorm te krijgen. Vanmiddag moest er ook weer contact worden opgenomen met de lokatie, omdat bleek dat nog niet alles helemaal in orde was. Het wordt steeds leuker, ik heb nu ook al zin om morgen naar de site toe te gaan en de mensen te ontmoeten.
Wat nou eigenlijk nog het grappigst van alles is, is dat de onderzoeker met wie ik ga samenwerken een Nederlander is! hahaha :D Ga je naar Australië om Nederlands te spreken.. :P Volgens mij gaat dat helemaal goed komen in Sherwood! Ik heb er in ieder geval echt zin in en zal jullie spoedig laten horen of het goed bevallen is ;)
Vanavond ben ik ook weer fanatiek gaan sporten. Een beetje zwaarder en meer dan gisteren, zodat ik het rustig kan opbouwen. Het voelt wel lekker en volgens mij is mijn eetlust en slaapritme nu ook beter :D
Voor maandag heb ik een afspraak met mijn personal trainer. Klinkt gaaf hè? Leek me wel zo handig om wat begeleiding te hebben bij het sporten, aangezien ik nooit had verwacht zelf ooit aan fitness te gaan beginnen :S

Oké, last but not least.. Ik had beloofd nog even op te scheppen over het appartement ;)
We zitten met zn 2-en in een appartement, Nicole en ik. Twee Limburgse meiden en tot nu toe zitten we wel lekker op 1 lijn. Dus gaat nog helemaal prima! :D
We hebben allebei onze eigen slaapkamer, met 2-persoons bed, en allebei een eigen badkamer. Daarnaast hebben we een halletje, een washokje, een woon-/eetkamer, een keuken en een balkon :D (Ook naast onze slaapkamers loopt een smal balkon, dus eigenlijk hebben we er 2)
In het washok hebben we een wasmachine en een droger (alsof we die laatste nodig hebben..). In de keuken hebben we een koel/vries combi, een vaatwasser, een oven, een magnetron, een broodrooster en een waterkoker.
Oftewel: van alle gemakken voorzien :D
We hoeven zelfs niet zelf te poetsen, de schoonmaakster komt 1 keer in de week!
En nee pap, ik zal niet naast mijn schoenen gaan lopen. Maar genieten van al deze luxe zal ik zeker wel!

Zo, dat was wel weer genoeg voor nu.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
Is het nog steeds zo koud en glad in Nederland? :S

Tessa

  • 07 Januari 2010 - 13:28

    Aniek:

    Klinkt goed, maak ons maar jaloers :(
    Hier is het weer nog steeds even koud. Gister weer een ouderwetse verkeerschaos in A'dam. De auto's die in de file stonden werden ondergesneeuwd :D
    Have fun! xxx

  • 07 Januari 2010 - 17:36

    Mam:

    ik zie dat je aan de linkerkant van het bed slaapt. Droom daar maar lekker. Wij kruipen hier wel in bed om lekker warm te worden. En willen er dan 's morgens niet meer uit.

  • 08 Januari 2010 - 11:45

    Judit:

    Sjiek de friek!

    Jullie zijn echt met jullie neus in de boter gevallen als ik het zo zie! Mooi zeg! :D

    En wat leuk dat alles zo goed geregeld is deze keer met apartement, werk en trainingen :). En fijn dat je het goed kunt vinden met je reisgenote. Dat is ook wel eens anders geweest, he? ;)

    Wat lees ik nu? Doe jij zomaar sportief? :P Stoer dat je een personal trainer hebt gekregen die je gaat helpen! :)

    Ben heel stiekem een beetje jaloers op je ;). Weer lekker aan de andere kant van de wereld in alle luxe...:P

    Hier is het nog steeds koud en glad en vies en bah en zo ;). Vandaag wel een beetje zon hier in het westen van het land, maar bij lange na niet genoeg om ook maar iets te ontdooien.

    In IJmuiden heeft het in ieder geval heel hard gesneeuwd, hier maar een paar cm. :)

    Heel veel succes met je trainingen in ieder geval en we blijven graag op de hoogte (hopelijk laat je het niet alleen afhangen van hoeveel mensen er reageren :P)

    xx Judit

  • 08 Januari 2010 - 17:09

    Jolanda:

    Hey Tessa,

    Zo, dat klinkt echt super allemaal! Goed om te horen dat je het nu al zo naar je zin hebt.
    Ik ben net een week gestart bij mijn nieuwe baan. Erg wennen, maar wel heel interessant.

    Ben benieuwd naar je verdere verhalen.

    Groetjes Jo

  • 09 Januari 2010 - 09:31

    Thom:

    Hè dat verhaal dat ken ik...... ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Tessa

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 8130

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 24 April 2010

Business in Brisbane

Landen bezocht: