Het eerste weekend in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu Het eerste weekend in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend in Brisbane

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

12 Januari 2010 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

Het is weer tijd voor een update.. Eens kijken of ik het deze keer iets korter kan houden :P

Mijn vorige blog beschreef wat we tot en met donderdag hadden gedaan.

Vrijdag was dan eindelijk de eerste keer dat ik echt aan het werk moest, ik mocht naar site! Op woensdag had ik wel al even telefonisch contact gehad, maar nu zou ik dan toch echt naar de plaats gaan waar ik de komende maanden minimaal 3 dagen per week zal doorbrengen. Het was even zoeken met de trein en daarna lopen naar de lokatie. Maar het bleek al snel dat het heel makkelijk te vinden is! Ik kan binnen een half uurtje van deur to deur zijn :D Ook dát is weer luxe ten opzichte van wat de situatie in NL was... Lucky me! ;)
De mensen op site zijn echt super enthousiast en vriendelijk en behulpzaam. Wij gaan wel een paar leuke maanden samen tegemoet :) Vrijdag hoefde ik alleen maar te checken of alles aanwezig was op site wat er zou moeten zijn, zodat ze maandag goed van start zouden kunnen gaan. Er was vanalles wat toch nog geregeld moest worden, maar dat maakt het wel leuk! Ik ben maar een paar uurtjes gebleven en toen weer naar huis gegaan. 's Avonds ben ik met Marlous en Nicole richting uitgaansgebied gelopen, om eens te zien wat daar te beleven was. Jeetje, wat voelde ik me out of place zeg! (bijna) Alle dames lopen op hele hoge hakken en met rokjes of jurkjes die bijna niet korter kunnen! :| Echt niet normaal! Liep ik daar in mijn 3/4 broek, sneakers en een zwart shirtje.. We hebben veel aapjes gekeken, onder het genot van een gratis drankje, want het was Ladies Night :P

Zaterdag het volgende avontuur.. De 3 dames zouden eens op de markt gaan kijken... We hadden van tevoren al geïnformeerd waar we een markt konden vinden en 1 van de 3 was bij de rivier. Dus wij naar de rivier (de Brisbane) gelopen, daar de toerist uitgehangen met kiekjes maken, daarna doorgelopen naar de botanische tuinen (ook mooi en goed voor foto's), maar nog steeds geen markt. Uiteindelijk sprak ik een mevrouw aan op straat om te vragen naar de markt, blijkt die alleen op zondag te zijn! Hadden we nog lang kunnen zoeken.. :P We zijn toen maar richting centrum terug gelopen, naar de Tourist Information. Even vast ideeën opdoen voor de weekends :) En via het winkelcentrum terug naar huis leidde ertoe dat we in een winkeltje terecht kwamen met heel veel leuke jurkjes! Ja, ik heb er weer 2 bij :$
Het moet niet gekker worden: ik ga sporten, ga jurkjes dragen... what's next?!
Zaterdagavond hadden we bedacht dat we het uitgaansleven zouden gaan testen. Een heel mooi voornemen, waar uiteindelijk niks van terecht kwam. We waren allemaal te moe :(

En voor zondag stond er ook alweer iets op de planning. We waren zondagmiddag uitgenodigd bij onze manager, voor een BBQ en pool party.. klinkt goed toch? Nou, dat was het dan ook! :D We werden thuis opgehaald, dat was al relaxed. Bij aankomst waren een aantal collega's al gearriveerd en de hapjes en drankjes stonden al klaar. Of we ook wilden beginnen met champagne? Ja hoor! :D haha
Na een tijdje babbelen werd ons verteld dat we ook het zwembad eens moesten testen. Dat lieten de Dutchies zich geen 2e keer zeggen! Even omkleden en lekker het zwembad in. Wat was dat heerlijk verfrissend zeg, bij de ongeveer 35 graden die het buiten was! :P En terwijl wij ons prima vermaakten in het zwembad (vooral Thom, met een waterpistool), werd de BBQ aangezet. Toen we het water uit kwamen konden we eten. En wat een goede BBQ! Geen "zwart = zeker gaar" BBQ, maar gewoon goed, lekker :D Alles was echt super! Na een tijdje begon iedereen weg te gaan, dus wij voor de 2e keer ook maar het zwembad weer uit. Het werd voor ons ook tijd om ze hun rust te gunnen. En ook nu werden we thuis gebracht!
Een paar uurtjes later heb ik met Marlous nog een rondje gelopen, eens een andere kant op dan waar we tot nu toe waren geweest. Daarbij hebben we nog een paar tentjes gevonden waar je kunt eten/drinken, die níet bomvol zitten. Ook wel eens fijn :)

En toen was het weekend alweer om..
De maandag luidde een nieuwe werkweek in. Dat betekende voor mij dat mijn 1e sessie met de personal trainer om half 9 zou starten. Ik was wel heel benieuwd en het is me zeker niet tegengevallen! Eerst werd me gevraagd wat ik wilde bereiken en daarna moest ik verschillende testjes ondergaan om te zien wat ik aankon en hoe fit ik was.. Nou, NIET FIT!! Dat had ik 'm zo ook wel kunnen vertellen :P Maar het was wel grappig, we hebben wel kunnen lachen :) En voor de meiden die het willen weten: hij zag er ook nog leuk uit! :P
Na het sporten moest ik dan toch echt weer aan het werk. Thuis de computer aan en het was meteen duidelijk dat er al vanalles mis ging op de eerste dag van het project. Allemaal IT problemen.. niet handig! Maar komt allemaal wel weer goed, "er wordt aan gewerkt".
's Avonds ben ik nog met Nicole naar Pilates gegaan, ik wilde dat wel eens uitproberen. Voor je buikspieren is het in ieder geval goed, misschien iets voor jou Aniek? ;) Maar of het echt iets voor mij is? Dat weet ik nog zo net niet ^o)

Vandaag (dinsdag) was mijn tweede dag op site. Wederom gezellig met de mensen daar, maar ook nog steeds veel IT problemen. Ik ben wel een paar uurtjes zoet (en zelfs stil!) geweest..
Geen sport vandaag, morgen heb ik weer een sessie met mijn personal trainer. En deze keer wil hij gaan voor de "agressieve aanpak".. Ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen! :P
Jullie horen het binnenkort wel weer!

Oh, 1 klein dingetje nog: ik zet hier steeds wel een paar foto's bij, maar ga nu ook alle foto's op mijn space zetten:
http://tazzuitbree.spaces.live.com

Hoe is het in Nederland? Vertel eens wat jullie allemaal uitspoken?

  • 12 Januari 2010 - 16:54

    Judit:

    Hey Tessa,

    Wat een super tijd ga jij daar tegemoet. Gelijk in de eerste week al poolparty's? ;) Lekker hoor, geniet er maar van! :D

    [quote] ik ga sporten, ga jurkjes dragen... what's next?![/quote]

    Uhm..niet veel meer? ;) Volgens mij ben je dan behoorlijk op weg om een perfecte lady te worden :D.

    Nou, hopelijk zijn de IT problemen op je werk snel opgelost en kun je aan de slag met waar je voor kwam ;).

    Hier is de ijstijd nog niet voorbij helaas. Vanochtend weer een laagje sneeuw erbij kunnen schrijven :S. Ik wil echt zo niet meer naar mijn werk rijden, spiegeltjeglad! Vanavond denk ik maar met het OV naar mijn nachtdienst ;).

    Ik hoop voor je dat de komende weken alleen nog maar leuker en beter gaan worden :). Leuk om al je enthousiaste updates te lezen en mooie foto's te kijken.

    Heel veel groetjes van mij :)

  • 12 Januari 2010 - 20:55

    Corinde:

    Hi! Zieet er gaaf uit daar bij jullie! Heb je al kangaroes gezien? Walibies misschien?

    grtjs, Coride

  • 19 Januari 2010 - 17:06

    Joost Van Wijk:

    Heej Tessa,
    Beetje late reactie, maar dat ben je wel gewend van mij he!!Klinkt allemaal goed wat ik heb gelezen zeg; bbq,bubbelbadje,champagne etc.!!lang niet gek!en wij maar aanmodderen met ongeveer 4 a 5 graden boven 0.....verschil moet er zijn he!!Suc6 nog daar, en hou het hier een beetje up-to-date he...wel leuk om te volgen!!

    Gr Joost

  • 27 Januari 2010 - 16:50

    Amber:

    he bah wat een gemene foto's op jouw space... allemaal blote armen en benen, dat doe je ons toch niet aan! (nee, niet omdat ze (nog) wit zijn;) maar omdat we ze hier nog nodig moeten inpakken in lange dikke broeken en lange warme truien daar de temperatuur weer ruim onder 0 aan het zakken is :') Nu ook door griep gevelt, maar goed, gaat ook weer over!
    Verder vorige week bij verloskundige hartje voor het eerst horen kloppen, gaat echt hard te keer! (140bpm) en volgens mij de baby 's avonds ook al voelen bewegen, al is het nog niet zeker te zeggen dat het de baby was of gewoon een rommel van mijn darmen, haha! Maar wel spannend en leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Tessa

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 8127

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 24 April 2010

Business in Brisbane

Landen bezocht: