Stress!!! ...maar gelukkig ook ontspanning - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu Stress!!! ...maar gelukkig ook ontspanning - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tessa Kars - WaarBenJij.nu

Stress!!! ...maar gelukkig ook ontspanning

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

21 Januari 2010 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Het werd weer tijd voor een update, jullie hebben al ruim een week moeten wachten.. In die week is er dan ook weer vanalles gebeurd ;)

Vorige week woensdag, de 13e, was Marlous jarig. Thom, Nicole en ik hadden het idee om haar 's ochtends te verrassen wanneer ze wakker werd. Liefst met veel geluid, slingers, ballonnen en springen op haar bed :P Het geluid viel wel mee, al hebben we haar wel wakker gemaakt. Met slingers en ballonnen hebben we de boel versierd en Thom heeft ook op Marlous' bed gesprongen. Helaas kwamen we er al snel achter dat dat laatste niet zo'n strak plan was, want er hangt een ventilator boven haar bed... :S Eén van de feesthoedjes die Thom op had knalde dan ook snel uit elkaar! En Thom hield er een bult aan over.. Best wel schrikken, maar achteraf lachen we er allemaal om ;)
Helaas was de woensdag gewoon een werkdag, dus pas 's avonds konden we het verder echt vieren. We zijn bij een Japans restaurant neergestreken, om gebruik te maken van een "hot pot". Eigenlijk een grote pan soep, waarin je zelf je groenten en vlees kunt garen.. Beetje jammer alleen dat dus ook de gamba's die Thom en Marlous lekker vonden dezelfde pan in gingen als mijn vlees.. :|

Over donderdag valt niet heel veel te vertellen. Weer een gewone werkdag (met veel stress), maar ook een borrel met collega's in Brisbane. Twee meiden van het kantoor van Quintiles hier vertrekken: eentje ging naar New York (zij is al weg), de ander vertrekt morgen naar Melbourne. De Dutchies waren ook uitgenodigd voor de borrel en Thom en ik zijn dan ook even meegegaan. Was erg gezellig! :) Uitzicht over de rivier, happy hour drankjes.. wat wil je nog meer? :D Owja, en een Aziatisch biertje (Tiger) :P

Over vrijdag kan ik alleen maar zeggen dat het hoog tijd werd voor weekend! Het was een hectische week en we waren allemaal moe. Wederom kwam er dus van uitgaan erg weinig terecht.. Wel ben ik nog even gaan sporten, om wat energie te krijgen :)

Zaterdag had ik gepland om naar het strand te gaan. Even helemaal relaxed, genieten van zon, zee en strand. De foto's zeggen denk ik genoeg :)
Het was wel een heel avontuur om er te komen.. We gingen naar de Gold Coast, wat nog een behoorlijke trip bleek. Eerst ruim een uur met de trein en daarna een bos ingestapt. Want wij wilden naar Coolangatta.. (vraag me niet waarom :S) Die busreis was het ergst.. Wat een rijstijl had die chauffeur! Ik moest me schrap zetten in de bus om niet van mn stoel te kiepen! En onderweg zette hij de bus ineens aan de kant, want hij had n blikje horen rollen.. Dat blikje moest eerst worden opgespoord en weggegooid! Ja, ze zijn hier heel strikt met afval.. Als ze je iets op straat zien dumpen krijg je een fikse boete!
Maar oké, uiteindelijk kwamen we langs een strand, maar dat zagen we pas toen de bus weer verder reed.. Stelletje blonde miepen, ja!! :S De volgende halte dus toch maar uitgestapt en terug gelopen richting het strand.
Op de terugweg hadden we precies dezelfde buschauffeur :S En ook nog eens werkzaamheden op t spoor, dus moesten we de halve reis per bus afleggen.. Al met al een heel avontuur, maar wel leuk :) Marlous en ik kwamen lui en voldaan thuis :D

Zondag heb ik heerlijk uitgeslapen. En écht uitgeslapen, ik kwam pas om half 1 mijn bed uit :| Dat gebeurt me normaal nooit, maar het was nodig ;)
Daarna naar de markt, samen met Marlous. En toen we de markt gezien hadden zijn we maar verder gaan winkelen in Brisbane City :) Aan het eind van de middag even terug naar het appartement voor een korte pauze (drinken) en toen zijn we nog een nieuw stukje Brisbane gaan verkennen. We hebben de South Bank gevonden, waar ook een en ander aan bars / cafés zit, dus daarover volgen nog wel meer verhalen denk ik :$

En toen begon weer een nieuwe werkweek.. Ja, er wordt hier ook echt wel gewerkt en ook hard gewerkt. Alleen is dat niet zo interessant voor jullie om te lezen, dus laat ik details achterwege ;)
Maandagavond had ik nog een sportsessie met mijn personal trainer, Kent. Hij heeft me behoorlijk uitgeput, maar we hebben ook veel gelachen. Hij houdt me steeds voor de gek. Dan laat ie me oefeningen doen die best wat inspanning kosten en dan vraagt ie steeds "too easy?" met een enorme grijns op zijn gezicht :S Maar oké, maandag heb ik ook maar even gevraagd of hij nog tips had over waar we kunnen uitgaan (tips van de locals zijn natuurlijk altijd béter ;)). Hij heeft een aantal tentjes opgeschreven, dus die hoop ik binnenkort eens te kunnen checken :D Jullie horen het hopelijk gauw genoeg! :P

Zo, nog 1 dagje werken en dan is het weer weekend. Om jullie jaloers te maken: er wordt zo'n 35 graden voorspeld en veel zon :D

Een paar foto's plaats ik weer bij dit bericht, andere foto's kunnen jullie later vinden via:
http://tazzuitbree.spaces.live.com

  • 21 Januari 2010 - 19:26

    Quokka:

    Hé meisje, wel vreemd dat er zo weinig lezers zijn, die reageren op je verhaal. Maar ja, er is ook weinig te zeggen op je werkverslag. Toch? Geniet maar lekker van de zomer. De eerste maand zit er al bijna op. De tijd vliegt.

  • 22 Januari 2010 - 17:06

    Mars:

    Och,stress. Ze heeft het zo zwaar.....
    Jaja, ik heb bijna medelijden.

  • 22 Januari 2010 - 22:39

    Corinde:

    Tuurlijk,je verhal staat vol: Zon, zee, starnd, bars en nacht leven en de foto's liegen er niet op.... je bent echt hard aan het werk aan de andere kant van de plas ;)

    hihih ziet er leuke uit daar en de temperaturen klinken geweldig! Grtjs.

  • 25 Januari 2010 - 12:57

    Longuich:

    Je weet de smilies wel te vinden he :P

  • 26 Januari 2010 - 12:13

    Judit:

    Hey Tessa,

    sorry voor de wat late reactie, het is op het moment aardig druk op mijn werk en mijn werktijden laten aardig te wensen over om even tijd voor mezelf te vinden. :)

    Fijn dat je weer een update hebt geplaatst! :D

    Vind het geweldig om te lezen dat je het er weer zo naar je zin hebt. En geweldig dat je deze keer een echt maatje hebt om de reis mee vol te houden :).

    Zo te lezen is het echt 'stressen' daar hoor :P. Ruilen? ;) Hier is van de week weer een pak slurrie uit de hemel komen vallen (sneeuw kan ik het niet noemen, het was binnen no-time een grote grijze half gesmolten bende :|)

    Maar, op het moment schijnt in het westen van Nederland de zon, en ik geniet van een dagje net-niet ziek thuis. Met dank aan de enorm slechte airco op mijn werk heb ik mijn derde keelontsteking binnen een jaar tijd te pakken :(. Maar dan net niet ziek genoeg om niet op te komen dagen, zoals altijd...bah.

    Hier gaat verder alles wel op zijn gemak. De katjes zijn ondertussen al enorme joekels van beesten geworden ;). Met Martijn en mij gaat ook nog alles steeds super. Hij heeft sinds januari nieuw werk gevonden in een laboratorium voor (palm)olieproducten. Schijnt enorm leuk te zijn ;). We zitten er heel erg aan te denken om dit jaar samen voor een koophuisje te gaan in Delft. Iets wat we alle twee al heel lang willen, maar wat door financiële strubbelingen telkens afgehouden moest worden.

    Naja, als het zover is ga je het horen ;).

    Tot die tijd ga ik gewoon lekker verder genieten van de verhalen van jou uit Down Under ;).

    Knuf Judit


  • 27 Januari 2010 - 19:51

    Oma Kars:

    Eindelijk een briefje uit Almere. Hier gaat alles goed op een dikke sneeuwlaag en een beroerde temperatuur. We zitten dus meer binnen als buiten maar we amuseren ons kostelijk. Met opa gaat het ook goed hoewel het loop probleem natuurlijk blijft bestaan. Hoe ga jij met je werk en vrije tijd? Hopelijk amuseer je je, ook met de andere meiden. We hebben genoten van je brieven. Volgende week stuur ik je wel weer een nieuw nieuwsbericht dus tot weder horen liefs
    Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Tessa

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 8120

Voorgaande reizen:

02 Januari 2010 - 24 April 2010

Business in Brisbane

Landen bezocht: